Trets d'identitat

espai de construccionstaula de llum

Considerem l'infant com un ésser viu ple de curiositat, capaç de veure el món amb ulls d’explorador. Un individu que treu  profit de cada moment viscut, que aprèn dels seus errors i emmagatzema informació utilitzant-la després, per crear estratègies i adaptar-se al medi. Per tant és important que ell sigui un subjecte actiu en el seu propi aprenentatge. La nostra intenció és d'afavorir la seva actitud de recerca, promovent experiències variades que permetin al nen avançar en relació amb el que sap, amb el seu nivell evolutiu  i les seves potencialitats.

Una descoberta dels infants els porta a una altra descoberta. El mitjà que té l'infant per posar-se en contacte amb el món que l'envolta són els sentits, per aquest

motiu ens basem molt en ells alhora de buscar experiències que els puguin ser engrescadores.

Seguint aquestes premisses l’espai te un paper fonamental a l’hora d’afavorir tot els processos que faran els infants, per això treballem amb espais oberts, això vol dir, que no disposen només del seu espai de l’estança sinó que tenen tot un pis distribuït per racons on  poden trobar la proposta que més els hi motivi  en aquell moment. No hi ha portes separadores d’espai-aula, sinó que són varis grups que comparteixen tot un gran espai. Aleshores es crea un ambient  més tranquil i relaxat. El mestre es només un acompanyant .

La Natura

La natura en ofereix la possibilitat de jugar amb els volums, formes, textures, olors, colors…Ens permet travessar la porta i anar més enllà del plàstic, de les joguines comprades a qualsevol botiga.

Les joguines convencionals són incapaces de provocar sensacions de vegades inexplicables amb paraules, com pot ser: tocar un tros de molsa, o descobrir que amb un pinyó també es pot dibuixar,…; sensacions que de mica en mica rebran un nom i que passaran a formar part de la vida a l’aula.

Això ens ajudarà a tots plegats, nens i adults, a veure que qualsevol element de la natura, sigui viu o mort, té un abans, un ara i un després, i ens provocarà noves sensacions, arrossegant-nos a continuar remenant en un món ple de recursos i en contínua renovació.

Es per aquest motiu que la nostra escola l'ha assumit com a part del seu projecte educatiu obrint-se a molts aprenentatges i sensacions

El jardí, una aula oberta...

L'escola té la sort de comptar amb un pati-jardí de 250 metres quadrats amb 13 arbres i diferents tipus de matolls, plantes i flors. Aquest jardí ens dona la possibilitat d'acostar-nos a la natura i a tot el que això representa. Aquí, a ciutat, a vegades es difícil gaudir del do que aquesta ens ofereix, però tanmateix si som observadors i ens donem el temps necessari per fer-ho, en podrem gaudir intensament.

Aquesta sensibilitat creiem que s'ha de transmetre als infants i provocant que, també ells, puguin trobar aquests petits moments que ens fan sentir més vius i fins i tot ens emocionen.

Així considerem el jardí com una aula més de l’escola, on els nens poden investigar, observar i descobrir; els processos de la natura, diferents animals que hi troben (ocells, marietes, cucs...) els fenòmens meteorològics, com creixen les plantes que ells han plantat a l'hort, el color de les fulles,... Tot un petit món per descobrir!

Després d’una dia de pluja la natura ens regala magnífics bassals amb els que poder  jugar. Equipats amb botes i impermeables els infants es llencen a l’aventura d’omplir, buidar, pintar amb fang, amb aigua, fer pastetes, saltar, esquitxar,..  El fang amb textures ens ofereix unes interminables possibilitats i sensacions (fred, mullat, tou, ...)