Organització

A l'escola acollim els nens i nenes d'edats compreses entre els 4 mesos i els 3 anys, per tant, és un Centre d'Educació 0-3 que acull infants del primer Cicle d'Educació Infantil.

L'equip docent configura una cooperativa, sense ànim de lucre. Durant el curs les educadores realitzen cursos de formació permanent. L’equip, a través dels seus grups de treball gestiona i administra el pressupost del Centre, fa el manteniment, l’equipament, la cuina i la neteja, i planifica les festes i activitats.

Som un centre privat-subvencionat.

CUINA

A l’escola tenim cuina pròpia. Considerem els àpats una activitat important dins de l’escola. Procurem que els nens/es s’acostumin a menjar sols i que la seva alimentació sigui variada. El servei de cuina fa diàriament el dinar. Hi ha dos tipus de menús en funció de l’edat dels nens/es. Pels nens que ho requereixin es fan dietes i règims especials sota prescripció mèdica.  Dins del projecte educatiu de l’escola, l’estona de menjar sempre ha tingut importància cabdal. Des de sempre, l’equip ha fet moltíssimes reflexions sobre els moments d’àpats i hem anat fent molts canvis (organitzatius, pedagògics…) invertint molts esforços, per aconseguir crear un projecte de menjador on l’ambient fos molt tranquil, segur i agradable, i, on es respectés els ritmes individuals i naturals de cada infant, tot fomentant la seva autonomia i respectant les seves preferències i gustos. Però, des de fa varis cursos teníem un altre fita; aconseguir que els productes fossin de proximitat i a poder ser, ecològics. Finalment ho hem aconseguit contractant una empresa de menjador ecològic:

Natural Cuina.

Aquesta empresa s’encarrega de subministrar tota la matèria prima amb la que la Loli, la nostra cuinera de sempre, cuina a l’escola. La majoria dels aliments que ofereix als infants són ecològics (fruita, verdura, hortalisses, llegums, cereals i làctics); la fruita i la verdura sempre són de temporada. Ens ha elaborat una proposta de menús de 6 setmanes en la que aposta per prioritzar les coccions més sanes: crus, bullits, guisats o al forn i minimitzar els fregits, sempre cuinats amb oli d’oliva verge. També s’introdueixen més cereals (mill, polenta,…) per aconseguir més varietat de nutrients i un dia a la setmana hi ha només proteïna vegetal. Per fomentar el consum de peix es dona dos cops a la setmana. . En casos d’al·lèrgies i intoleràncies (acompanyades amb la corresponent certificació mèdica), disposem de menús específics.